مراقبت هاي بعد از عمل جراحي ستون فقرات

متخصص در جراحي مغز و اعصاب ،ستون فقرات ،نوروآندوسكپي ، جراحي قاعده جمجه

مراقبت هاي بعد از عمل جراحي ستون فقرات

۲۵ بازديد ۰ نظر

مراقبت هاي بعد از عمل جراحي ستون فقرات

جراحي ستون فقرات

ستون فقرات از روي هم قرار گرفتن حدود سي مهره درست مي شود. بيماران قبل از جراحي ستون فقرات ، زمان قابل توجهي را صرف آمادگي براي عمل و افزايش اطلاعات درباره نوع جراحي ، فوايد ، عوارض و آزمايشات لازم و …  مي‌كنند. هدف از مراقبت هاي بعد از عمل جراحي ستون فقرات اين است كه محيطي راحت، مثبت و شفابخش براي دوران نقاهت آماده شود تا بهترين نتيجه ممكن از عمل جراحي به دست بيايد.

مراقبت هاي بعد از عمل جراحي ستون فقرات

دوران نقاهت پس از جراحي ستون فقرات ، بسته به نوع و گستردگي عمل، چند هفته تا چند ماه طول مي‌كشد. مهم‌ترين نكته اين است كه عجله نكنيد و به اميد كوتاه‌تر كردن دوران بهبود به بدن فشار نياوريد، چون دقيقاً نتيجه عكس خواهد داد. به بدن زمان بدهيد تا كاملاً التيام بيابد. همچنين به توصيه هاي جراح ستون فقرات خود توجه كرده و با رعايت مراقبت هاي بعد از عمل جراحي ستون فقرات اين دوران را پشت سر بگذاريم. برخي از اين توصيه ها شامل :

زخم و پانسمان

اگر كه زخم ترشحات خونابه اي داشته باشد، پانسمان بايد مكررا تعويض شود تا از بروز عفونت و ساير مشكلات جلوگيري به عمل آيد. اگر اين ترشحات بيش از دو روز ادامه پيدا كند بايد حتما به جراح اطلاع داده شود. در صورت استفاده از نخ غير قابل جذب، برداشت نخ تقريبا ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل انجام خواهد شد.

استحمام

معمولا استحمام بعد از ترخيص از بيمارستان بلامانع است ولي مي‌توان ۴ الي ۵ روز پس از جراحي ستون فقرات حمام كرد، بدون اينكه نگران خيس شدن بانداژ استريل بود. در مورد استفاده از وان بدليل اينكه نياز به خم شدن دارد بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد.

براي مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دكتر صمديان ، متخصص مغز و اعصاب به لينك زير مراجعه كنيد :

مراقبت هاي بعد از عمل جراحي ستون فقرات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.