انحراف ستون فقرات و درمان آن

متخصص در جراحي مغز و اعصاب ،ستون فقرات ،نوروآندوسكپي ، جراحي قاعده جمجه

انحراف ستون فقرات و درمان آن

۱۸ بازديد ۰ نظر

انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات

ممكن است فردي از يك بلندي سقوط كرده باشد يا در اثر حادثه دچار انحراف ستون فقرات شده باشد! در هر دو حالت بايد جراحي ستون فقرات توسط بهترين جراح مغز و اعصاب صورت بپذيرد تا شكل مهره‌ها به حالت اوليه بازگردد.

ستون فقرات حالتي S مانند دارد و از نخاع در برابر آسيب‌هاي جدي محافظت مي‌كند. هرگونه تغير شكلي كه در اين ستون رخ دهد، حالت طبيعي بدن را دچار مشكل مي‌كند و فرد نمي‌تواند كارهاي روزمره‌اش را به درستي به انجام برساند.

حتي در صورتي كه ستون فقرات آسيب جدي ديده باشد و مهره‌ها دچار شكستگي شده باشند، ممكن است بيمار نتواند ديگر هيچ وقت حركت كند و براي هميشه زندگي بر روي صندلي چرخ‌دار را تجربه كند.

علائم انحراف ستون فقرات

والدين در فرزندان بالاي ۸ سال خود به علائم انحراف ستون فقرات مانند باسن و شانه هاي نا متقارن، خميدگي بدن به يك سمت ، احساس درد در بالاي نواحي دچار عدم تعادل توجه كنند و اختلاف طول پاها در صورت مشاهده هر يك از اين علائم حتما به پزشك متخصص مراجعه نمايند

بسياري از بيماران مبتلا به اسكوليوز به خاطر اين كه شكل كمر آن‌ها غيرعادي به نظر مي‌رسد، به متخصص ستون فقرات مراجعه مي‌كنند. در اغلب موارد انحراف ستون فقرات (اسكوليوز) موجب بروز درد در بيمار نمي‌شود اما گاهي به مرور زمان باعث كمر درد مي‌شود
براي مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دكتر صمديان متخصص مغز و اعصاب به لينك زير مراجعه كنيد :
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.