جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات

متخصص در جراحي مغز و اعصاب ،ستون فقرات ،نوروآندوسكپي ، جراحي قاعده جمجه

جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات

۱۸ بازديد ۰ نظر

جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات

تومور هيپوفيز و پيامدهاي ناشي از وجود آن!

تومور هيپوفيز در قدم اول عملكرد هيپوفيز را كه به صورت يك غده فندقي شكل كوچك است دچار اختلال مي‌كند. بسياري از افراد تصور مي كنند كه اختلال درون قسمت‌هاي مختلف بدن مانند هيپوفيز يك امر عادي است و نياز به مراجعه پزشك ندارند.
در صورتي كه اگر به تومور هيپوفيز مبتلا شده باشيد و به يك جراح مغز و اعصاب متخصص مراجعه نكنيد، طولي نمي‌كشد كه بينايي‌تان را از دست مي‌دهيد و بايد براي هميشه دنيا را از پشت يك عينك تاريك و بدون هيچ گونه نوري مشاهده كنيد.
اگر هنوز هم به زندگي علاقه‌مند هستيد و به رنگ‌ها و زيبايي‌هاي طبيعي عشق مي‌ورزيد مشكلاتي مانند اين تومور را جدي بگيريد و سريع‌تر به پزشك مراجعه كنيد تا تحت درمان قرار بگيريد.
اين تومور تنها سبب نابينايي مطلق نمي‌شود، بلكه ممكن است هورمون رشد را دچار اختلال كند و سبب كاهش وزن شديد فرد شود. حتي ممكن است هنگام ابتلا به اين تومور سرماي شديدي را احساس كنيد و با وجود پوشيدن لباس گرم و پتو پيچ كردن خودتان باز هم حالت تب و لرز داشته باشيد.
تمامي اين حالت‌ها به همراه اسهال و تهوع و تكرر ادرار مي‌تواند ناشي از وجود مشكل در غده هيپوفيز باشد كه بايد هر چه سريع‌تر نسبت به درمان آن اقدام نماييد.

جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات

پشت ميز نشيني و شروع علائم ديسك كمر شديد!

ديسك كمر زماني شدت پيدا مي‌كند كه ژله‌ هاي بين مهره‌ها كه به عنوان ديسك شناخته مي‌شوند رفته رفته از بين مي‌روند و مهره‌ها به هم نزديك‌تر مي‌شوند.
اگر ساعت‌ها در پشت ميز اداره مي‌نشينيد و به امور محوله سر و سامان مي‌دهيد يا كارمند بانك هستيد و به هيچ عنوان نمي‌توانيد از پشت باجه تكان بخوريد و مرتب بايد پاسخ گوي ارباب رجوع باشيد! بايد به خوبي بر اين امر واقف باشيد كه ديسك كمر در كمين شما است.
نشستن‌هاي متوالي و بدون تحرك سبب مي‌شود كه مهره‌ها فشار زيادي را تحمل كنند و ديسك بين آنها به مرور از بين برود؛ بنابراين جهت پيشگيري از اين مشكل مي‌توانيد پس از چند ساعت نشستن چند دقيقه قدم بزنيد يا اين كه حركات كششي مناسب را انجام دهيد.
نه تنها كارمندها و پشت ميز نشين ها دير يا زود گرفتار اين مشكل مي‌شوند، بلكه افرادي كه داراي اضافه وزن هستند و به واسطه برآمدگي شكم به مهره‌هاي آنها فشار زيادي وارد مي‌شود، مصرف كنندگان دخانيات و افرادي كه بي‌مهابا وسايل سنگين را جابجا مي‌كنند نيز به ديسك كمر مبتلا خواهند شد.
درد ديسك كمر به حدي غيرقابل تحمل است كه عملاً زندگي طبيعي فرد را مختل مي‌كند و سبب مي‌شود كه وي در بين پزشكان متعدد بهترين جراح مغز و اعصاب را انتخاب كند و جهت حل مشكلش نزد وي مراجعه نمايد. 

براي مطالعه ادامه مطلب و پرسش به لينك زير مراجعه كنيد :

جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.